از ((نارنجی پوشان، سفیران پاکیزگی)) و مدیر عامل شرکت راهیابان فردا توسط شهرداری شیراز تجلیل شد

  1. خانه
  2. مراسم عمومی
  3. از ((نارنجی پوشان، سفیران پاکیزگی)) و مدیر عامل شرکت راهیابان فردا توسط شهرداری شیراز تجلیل شد
expand_more
حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در آیین تجلیل از «نارنجی پوشان، سفیران پاکیزگی» و سه هزار پاکبان شیراز که با حضور اعضای شورای شهر، مدیران استانی، فرماندار شیراز و مدیر عامل شرکت راهیابان فردا در باغ عفیف آباد برگزار شد، گفت شهرداری شیراز به تبع شرایط اقتصادی، سال سختی را پشت سر گذاشته است، سالی که با وجود شرایط اقتصادی حاکم جوابگوی مسائل شهر و پرداخت حقوق بودیم.
وی افزود: شهرداری شیراز تنها شهرداری است که با وجود تمام مسائل پیش رو جوابگوی تعهدات حقوقی خود بوده است. اسکندرپور با اشاره به اینکه از مهرماه سال جاری شهرداری شیراز اولویت اول خود را پرداخت حقوق کارگران قرار داده است، گفت : در ابتدا خیلی ها این حرکت شهرداری را یک شو تبلیغاتی قلمداد کردند. اما خوشبختانه این روند به عنوان یک رویکرد اصلی و سنت شهرداری طی 6 ماه گذشته در دستور کار قرار گرفته است.
شهردار شیراز با اشاره به پرداخت حقوق کارگران شهرداری قبل از پایان اسفندماه اظهار داشت: به دلیل افزایش قیمت متأسفانه حقوق همکاران در شهرداری کفاف زندگی را نمی دهد اما سعی شهرداری شیراز این بود که در این شرایط سخت به تعهدات خود در پرداخت حقوق کارگران فضای سبز و سازمان پسماند عمل کند.
اسکندرپور با بیان این مطلب که در سال 96 وعده نوروز متفاوت را در سال 97 دادیم، گفت: نور پردازی، گل آرایی و تمیزی شهر در نوروز 97 یک تفاوت را در شیراز نسبت به سنوات قبل رقم زد به طوری که طبق نظرسنجی های مردمی اعلام شده از 78 تا 92 درصد مردم از این اقدامات رضایت داشتند و آن را جزو اقدامات تاثیر گذار در نوروز 97 دانستند. وی با بیان اینکه یکی از برنامه های شهرداری در نوروز98 حمایت از بخش فرهنگی در شهرداری برای تسهیل امور مربوط به برنامه نوروز است، گفت: سازمان های مربوطه با تلاش مستمر فضای موجود را حفظ و در بحث گل آرایی، نورپردازی و تمیزی شهر تلاش موثری را به خرج می دهند.
شهردار شیراز با تاکید بر تلاش بیشتر مدیران و رؤسای سازمان های شهرداری در سال 98ابراز داشت: مهمترین پارامتر شهرداری در سال جدید در بخش رفتارهای مدیران است، به گونه ای که احترام به ارباب رجوع و مجموعه تحت مدیریت مدیران شهرداری جزو ملاک مد نظر برای عملکرد مدیران است و امیدواریم سال آینده مجموعه شهرداری یکی از سازمانهای موفق در برخورد محترمانه با مردم باشد.
محمدحسن پور معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز گفت: آیین تجلیل از نارنجی پوشان شهرداری شیراز به عنوان سفیران پاکیزگی برای دومین بار است که برگزار می شود. وی با اشاره به اقدامات پاکبانان در مراسم اربعین سال جاری که در مرز شلمچه و در موکب احمد بن موسی با تلاش شبانه روزی افتخار آفریدند، افزود : در اعیاد و ایام مختلف سال معمولاً تمام خیابان های سطح شهر با همکاری و تلاش پاکبانان و کارگران فضای سبز، پاکیزه و زیبا است به گونه ای که مردم از دیدن این صحنه ها لذت می برند.
شیراز در کشور سرآمد تفکیک زباله از مبدأ است
سید احمدرضا دستغیب رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز حضور مدیران شهری و شهردار در این آیین را به نشانه تقدیر از پاکبانان عنوان کرد و گفت : اعضای شورای شهر شیراز در تصویب بودجه سال 98 شهرداری و برنامه پنچه ساله سوم که در کمیسیون ها بررسی شد، تلاش بر این بود که شیراز زیباترین شهر دنیا و این شهر را در خور آوازه آن، زیبا و زبانزد خاص و عام کنند. وی با بیان اینکه شیراز در کشور سرآمد تفکیک زباله از مبدأ است، افزود: در کنار تجلیل از خدمت پاکبانان باید با تغییر رفتارهای شخصی از ریختن زباله در سطح معابر خودداری کرده و زباله ها را از مبدأ تفکیک کنیم. دستغیب با اشاره به اینکه این شهر متعلق به یک نفر نیست و همه در نظافت و پاکیزگی شهر سهیم هستند، افزود: با تفکیک زباله از مبدأ و نریختن زباله جمعیت 2 میلیون نفری این کلان شهر در تمیزی و  نظافت شهر سهیم هستند.
تغییر رفتارها در تمیزی شهرها
لقمانی سرپرست امور عمرانی استانداری فارس نیز بر تغییر رفتار برخی از مردم در پرتاب نکردن زباله در سطح معابر و خیابانها تأکید کرد  و گفت : تلاش پاکبانان بر کسی پوشیده نیست آن هم در شهری که متعلق به همه ایرانیان است و امیدواریم روزی برسد که با تغییر رفتارها شاهد تمیزی بیشتر و کمتر شدن زحمت پاکبانان باشیم.
پاکبانان، شهر را برای استقبال از نوروز مهیا نموده اند
روح اله خوشبخت رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز نیز گفت: روزانه هزار و صد تن زباله از سطح شهر شیراز جمع آوری می شود که طی یک هفته باقی مانده روزانه بین 600 تا 700 تن زباله در شهر افزایش پیدا می کند. وی درباره این مراسم نیز گفت: این دومین سال متوالی است که جشن پاکبانان به همت شورا، شهرداری  و معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز برگزار می شود.
خوشبخت با بیان اینکه در روزهای پایان سال و هفته پاکسازی خدمات پاکبانان به صورت 24 ساعته است، افزود : پاکبانان را نوروزبان بی نوروز نام گذاری کردیم چرا که این افراد در 17 روز تعطیلات نوروز و حضور مسافران نوروزی در حال خدمات رسانی به شهروندان و مهمانان هستند.
وی افزود: وی افزود: امسال پاکبانان و نیروهای این سازمان با تلاش مضاعف و از یک ماه قبل از نوروز فعالیت هایی مانند نظافت شهر به صورت محله به محله با همکاری یاوران شورای محلات ، پاکسازی ویژه 10 کیلومتر قبل از ورودی شهر شیراز، رودخانه خشک و زمین های باز، شستشوی و پاکسازی المان ها و مبلمان شهری، جمع آوری پسماند های حجیم، سرشاخه و ضایعات فضای سبز و لاستیک های فرسوده، رنگ آمیزی و نصب سطل های پسماند و سرویس های بهداشتی پرتابل و دیگر اقدامات را برای آماده نمودن شهر برای استقبال از نوروز انجام دادند که جا دارد از زحمات این عزیزان برای خدمت به شهروندان و مسافران نوروزی تشکر کنم.
رییس سازمان پسماند با اشاره به تأکید شهردار شیراز مبنی بر پرداخت حقوق و مزایای پرسنل پاکبان به عنوان یک اولویت اصلی گفت: برای اولین بار در طول مدیریت بنده در مجموعه شهرداری در تاریخ 18 اسفندماه عیدی، پاداش و سنوات این افراد را پرداخت کردیم و طی چند روز گذشته حقوق آنها نیز پرداخت شد . همچنین سبد غذایی از سوی شهرداری به این افراد اختصاص یافت. خوشبخت مجموعه اجرایی این سازمان را 3 هزار و 120 نفر اعلام کرد و گفت : حضور مسئولان در این آیین نشان از اهمیت این قشر در سطح جامعه است و خوشحال هستم که در طول دوره مدیریت بنده شاهد این هستم که در مجموعه فرمانداری، شهرداری و استانداری ارزش پاکبانان دیده شده است هر چند که قدردانی از این افراد جزو سرلوحه کارماست و امیدواریم روز برسد که زباله ای در سطح معابر ریخته نشود و تفکیک از مبدأ به عنوان یک اصل برای همه شهروندان تعریف شود. 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.